Thursday, November 3, 2011

Adab Menonton Wayang


Assalamualaikum..

lme sue xupdte blog kan..sakit2..demam kena ujan.. 
bukan demam rindu sama itu doctor ye..

haa..tjuk kat atas tue..tengok wayang pun ada adab taw..sapa kata xde..ada..



1. Masuk awal
kalau nak tengok wayang tue masuk la awal2..kalau nak beli makanan ke pape ke beli siap2..t kalau masuk lambat nanti kita menghalang penonton lain yang tengah khusyuk tengok cite..t kne sound..nk? mst xnk kn.

2. Elak mengkritik
yang nie orang memang suka la kan..macam la aku jugak. kadang2 je ye..kalau nak kritik pun tggu la filem tue abis ditayangkan..kalau xsuka buat filem sendri la..

3. Elak berbual
yang ny sue memang pantangla kan..tenga duk syok tgk tbe2 bunyi soh seh soh seh..ape yang disembangkan nth le.

4. Silent mode
handset yang mahal ka yang murah ka..silent la...bising..orang nk tengok cita bukan nk dgr nset hmpa bebunyi.

5. Tukang cerita
kalau da tengok cte tue xpya la duk cte ka org yg nga tengok tue..cian dye..xfeeling nk tgk sbb org kat sebelah tolong jadi pencerita..xsyok la..

6. Anak kecil
buat yang sudah berkahwin tue elakkan la bwk anak2..nanti kot2 ada adegan yang xsepatutnya..t terpengaruh lk..mcm sue tengok real steel aritue..kelam kabut kakak kt depan sue ny ttup mta anak dye..haha len kli jgn bwk..

ok..da penat menaip..tata..gudnight..:)



1 bisik-bisik disini:

roq said...

haha...sangat betul!

singgah2 la sini :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
copyright BY NUR SURIANI HAK CIPTA TERPELIHARA